Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Varukorgen är tom

FAQ frågor och svar om förmånscykel

Nedan hittar du några av de vanligaste frågorna och svaren om förmånscyklar

Skulle din fråga inte finnas med kan du alltid kontakta oss HÄR.

Hur levereras cykeln?

Du kan välja att hämta cykeln kostnadsfritt i butik eller få den hemlevererad mot en fraktavgift. Cykeln levereras alltid färdigmonterad och klar, redo för er första tur tillsammans!

Vilka cyklar kan jag välja mellan?

Active Benefits har skrivit ett ramavtal med Sveriges nya cykelkedja Bike Nation som har över 100 olika butiker från norr till söder. Genom Bike Nation-butikerna kan vi erbjuda ett brett urval av cyklar från olika leverantörer och av olika modeller. Allt för att du ska hitta den cykel som passar dig bäst. Inledningsvis hänvisar vi respektive kund till en eller flera namngivna butiker. I Stockholm är Söders cykel vår lokala partner. 

Hur fungerar service av cykeln?

I ditt leasingavtal ingår en årlig servicekontroll av din cykel. Servicen utförs hos någon av Active Benefits partners, det vill säga någon utav Bike Nations många butiker. 

Hur administreras förmånen?

Att administrera personalförmånen är enkelt och vi på Active Benefits hjälper er som arbetsgivare hela vägen. Ni registrerar det i ert lönesystem vid beställningstillfället. Därefter dras beloppet automatiskt från de anställdas bruttolön varje månad.

Hur görs beställningen?

Du beställer snabbt och enkelt din nya förmånscykel genom ett webbformulär som du får access till via din arbetsgivare. Beställningen bekräftas av oss och innan du accepterar visar vi hur mycket du sparar och vad avdraget på din bruttolön blir varje månad. 

Vad händer när avtalstiden löper ut?

Då kan du välja att köpa ut din cykel till 20% av det ursprungliga nypriset på cykel och monterade tillbehör som skärmar, belysning lås mm. Du kan även välja att förnya ditt avtal på 36 månader genom att välja en ny modell eller att lämna tillbaka cykeln helt.

Vad händer om cykeln blir stulen eller går sönder?

Du ansvarar själv för att cykeln är försäkrad genom exempelvis din privata hemförsäkring. Däremot ingår en årlig servicekontroll i avtalet. Den gäller för samtliga av dina cyklar och sker hos någon av Active Benefits utvalda och godkända reparatörer. Det ingår en frivillig självriskeliminering de första tre månaderna. 

Vad händer vid sjukskrivning eller tjänstledighet?

Ditt abonnemang påverkas inte av ovanstående. Skulle du ta tjänstledigt i samband med att ditt avtal löper ut kan du välja att köpa ut cykeln till 20% av marknadspriset eller att helt enkelt lämna tillbaka den.

Vad händer vid eventuell uppsägning?

Då kan du antingen lösa ut cykeln i förtid alternativt komma överens med någon medarbetare eller din nya arbetsgivare att ta över leasingavtalet.

Kontakt

Telefon: 010 551 68 90
E-post: hej@activebenefits.se

Hitta oss

Torkel Knutssonsgatan 24

118 49 Stockholm

© Active Benefits

Powered by SiteSmart